2 laipsnių hipertenzija pagal mikrobiologiją 10

Dėl profilaktinių sveikatos tikrinimų sveikatos priežiūros įstaigose

Standartinė publikacija Biologai išsiaiškino, kad viena archėjomis vadinamų mikroorganizmų rūšis geba kvėpuoti perchloratais — deguonies ir chloro junginiais, kurių aptinkama Marse ir kurie daugumai gyvų organizmų laikomi nuodingi.

2 laipsnių hipertenzija pagal mikrobiologiją 10

Tai gerokai praplečia ratą organizmų, kurie galėtų gyvuoti Raudonojoje planetoje, rašo žurnalas "Science". Perchloratai plačiai naudojami pirotechnikoje ir raketų gamyboje kaip oksidatoriai ir kaip deguonies šaltinis kosminiuose aparatuose, taip pat kaip vaistas gydant hipertenziją ir anemiją.

2 laipsnių hipertenzija pagal mikrobiologiją 10

Tiesa, gyvojoje gamtoje perchloratų beveik neaptinkama — šiandien mokslui žinoma tik 40 mikrobų štamų, kurie gali kvėpuoti ir perchloratais. Visi šie organizmai priskiriami nedidelei bakterijų grupei iš Proteobacteria ir Firmicutes šeimų. Vageningeno universiteto Olandija tyrėjas Alfonsas Stamsas Alfons Stams su kolegomis šį sąrašą papildė archėjomis.

2 laipsnių hipertenzija pagal mikrobiologiją 10

Grupė Olandijos mokslininkų nustatė, kad jūroje netoli Italijai priklausiančios Vulkano salos rasta archėjų rūšis Archaeoglobus fulgidus geba aukštoje temperatūroje išskirti deguonį iš perchloratų.

Stamso ir jo kolegų žodžiais tariant, "ši archėjų rūšis nebuvo laikoma kandidate į "marsietiškus mikrobus" — jos DNR struktūroje nėra genų, atsakingų už fermentų-dismutaz gamybą būtent šie fermentai saugo ląstelę nuo žalingo perchloratų poveikio.

2 laipsnių hipertenzija pagal mikrobiologiją 10

Šiaip ar taip, minėtos rūšies archėjos moka pasisavinti ClO4- jonus ir iš jų išskirti deguonį. Olandų atradimas gerokai praplečia teoriškai Marse gyventi galinčių gyvų organizmų ratą. Be to, tokie organizmai Žemėje galėjo egzistuoti ir pačioje planetos gyvavimo pradžioje.

2 laipsnių hipertenzija pagal mikrobiologiją 10

Biologai mano, kad jų buvimas galėtų paaiškinti, kodėl jaunos Žemės atmosferoje buvo daug deguonies, nors augalų planetoje tada ar nebuvo. Verta skaityti!

Arbata virškinimui ir kraujo spaudimui