Gyvenimo su hipertenzija apribojimai. Gyvenimo būdo svarba sergant arterine hipertenzija ne ką mažesnė nei vaistinių preparatų

Kraujospūdžiui įtakos turi gyvenimo būdas

Arterinė hipertenzija

Kaip gyventi su arterine hipertenzija? Tereikia suprasti, kad net ir patys veiksmingiausi vaistiniai preparatai bus efektyvūs tik tuomet, kai bus paisoma sveikesnio gyvenimo rekomendacijų. Įrodyta, kad laikantis tam tikrų patarimų, vaistinių preparatų reikia mažiau, o kraujo spaudimas mažinamas daug sėkmingiau.

Nuo m. Pasaulinė hipertenzijos lyga angl.

Tad ką vertėtų žinoti kiekvienam, sergančiam arterine hipertenzija arba turinčiam šalia artimąjį, paliestą šios klastingos ligos? Suvokimas, kad arterinė kaip gydyti spengimą ausyse su hipertenzija yra lėtinė liga, yra pirmasis žingsnis sėkmingesnio gydymo link.

Arterinė hipertenzija — tai liga pasireiškianti padidėjusiu kraujospūdžiu. Ši širdies liga diagnozuojama tuomet, kai sistolinis kraujo spaudimas yra didesnis negu mmHg arba diastolinis kraujo spaudimas yra didesnis nei 90 mmHg. Paprastai manoma, kad ši liga laikoma garbaus amžiaus žmonių susirgimu, tačiau medikai pastebi, kad arterinė hipertenzija užklumpa vis jaunesnius, padidėjęs kraujospūdis gali būti nustatomas net ir vaikystėje ar paauglystėje. Žmonėms dažna i trūksta informacijos apie hipertenzijos grėsmę, tad į kraujospūdžio pakitimus dažna gyvenimo su hipertenzija apribojimai nereaguojama kaip į rimtą problemą. Ligos išsivystymą sąlygoja įvairūs išoriniai ir genetiniai veiksniai, amžius - didžiausia grėsmė iškyla sulaukus 55 - 65metų, širdies ir kraujagyslių ligų atvejai šeimoje, rūkymas, alkoholio vartojimas ir kiti žalingi įpročiai, padidėjęs cholesterolio kiekis kraujuje, antsvoris ir fizinio aktyvumo stoka, cukrinis diabetas, netinkama mityba, nesaikingas druskos vartojimas.

Negydomos arterinės hipertenzijos vystymasis nesustoja — ji progresuoja kas sekundę ir vis labiau pažeidžia širdies raumenį bei kraujagysles, tuo pačiu pažeisdama ir praktiškai visas organizmo ląsteles, audinius bei organus. Itin didelė žala tenka tiems organams, kuriuose labai daug kraujagyslių — ilgainiui gali išsivystyti negrįžtami pažeidimai ar nepakankamumas, pavyzdžiui, regos sutrikimai, inkstų nepakankamumas, galvos smegenų insultas ir taip toliau.

Širdies ir kraujagyslių ligos - Sveikas Žmogus

Pirmiausiai turėtumėte atsisakyti žalingų įpročių žinoma, jei jų turite. Nerekomenduojama vartoti alkoholio ir rūkyti, nes nikotinas ir etilo alkoholis turi neigiamą poveikį ne tik širdies ir kraujagyslių sistemai, bet ir visam organizmui. O ką kalbėti apie socialinę ir finansinę žalą, kurią sukelia šie žalingi įpročiai?

Verta maitintis sveikiau ir labiau apgalvotai — stebėkite, tinktūros nuo hipertenzijos ir kada valgote.

Ar geriate pakankamai vandens: keli indikatoriai padės tai suprasti   19 Anot Jungtinių Amerikos Valstijų ligų kontrolės ir prevencijos centrų, hipertenzija, arba aukštas kraujo spaudimas, kamuoja beveik 1 iš 3 suaugusiųjų JAV. Hipertenzija yra metabolinio sindromo dalis. Šis sindromas yra įvairių negalavimų rinkinys, įskaitant riebalų perteklių ties juosmeniu, didelį cukraus kiekį kraujyje ir nenormalų cholesterolio, arba trigliceridų, kiekį kraujyje. Metabolinio sindromo rizikos veiksniai: nutukimas, amžius, genetika ir diabetas.

Rekomenduojama sumažinti gyvulinių riebalų kiekį, atsisakyti gyvenimo su hipertenzija apribojimai produktų ir greito maisto, nevalgyti pernelyg aštriai ir saldžiai. Dažniau rinkitės augalinį maistą.

gyvenimo su hipertenzija apribojimai

Valgykite daržoves, vaisius, grūdinius produktus, liesus rauginto pieno gaminius. Maistas turi būti šviežias ir kuo mažiau apdirbtas, pavyzdžiui, verta vengti sūdyto, konservuoto, riebaluose kepto ar netgi juose virto maisto.

Nuorodos kopijavimas

Vartokite skysčių — geriausia gryno vandens, gyvenimo su hipertenzija apribojimai saldintų gėrimų venkite. Būtinai turite suprasti, kad druskos kiekis maiste — itin reikšmingas.

gyvenimo su hipertenzija apribojimai

Kuo mažiau suvalgysite natrio chlorido, tuo geresnės kraujo spaudimo kontrolės galite tikėtis. Druskos kiekis per parą neturėtų viršyti penkių gramų. Į šį kiekį įeina ne tik pridėtinis natrio chloridas, bet ir ta druska, kuri maiste randama kaip natūrali sudėtinė dalis.

NAUJAUSI KOMENTARAI

Jei turite įprotį papildomai sūdyti maistą, jo turite atsikratyti taip pat, kaip ir žalingų įpročių. Taip pat venkite itin sūrių maisto produktų ir skysčių — iš mitybos raciono reikėtų išbraukti sūdytus gaminius, sultinio kubelius, sūrius užkandžius, rūkytas dešras ir panašiai.

Išmokite mėgautis prieskoninėmis žolelėmis, o ne sūriu skoniu; atraskite naujų maisto pagardinimo galimybių. Nepamirškite judėjimo naudos. Kasdien bent po pusvalandį užsiimkite mėgstama fizine veikla — tai padės kontroliuoti kūno svorį, jaustis energingiau ir laimingiau. Didėjanti tolerancija fiziniam krūviui gerina viso organizmo sveikatos būklę.

Kaip teisingai matuotis kraujo spaudimą?

Svarbu sportą įtraukti į savo gyvenimą — jo nauda neabejotina, o ypač daug reikšmės reguliari fizinė veikla turi širdies ir kraujagyslių ligų profilaktikai bei sėkmingesniam jų kontroliavimui.

Mylėkite save — venkite nervinės įtampos, kuo dažniau užsiimkite mėgstama veikla ir kokybiškai ilsėkitės. Nepamirškite kuo daugiau būti gryname ore ir bendrauti su savo mylimais žmonėmis — tai sumažina streso lygį ir padidina laimės pojūtį.

Jei pastebite, kad būklė blogėja — nedelskite ir kreipkitės į gydytoją.

Gyvenimo būdas sergant hipertenzija

Nuolat progresuojanti liga gali bet kada skausmingai smogti — nelaukite tokio smūgio ir savo sveikata rūpinkitės kasdien. Taip pat stebėkite ir savo artimųjų sveikatos būklę — ne visi linkę rūpintis savimi, tad pasirūpinkite Jūs, kad savo artimaisiais džiaugtumėtės kuo ilgiau.

gyvenimo su hipertenzija apribojimai

Ne išimtis ir arterinė hipertenzija, kuri pastaruoju metu įvardijama kaip tiksinti bomba, galinti suluošinti ne tik gyvenimo mačiusius, bet ir visai jaunus, apie šią ligą net nenutuokiančius asmenis.

Svarbi informacija