Maratono hipertenzija. Dažniausia bėgikų negalavimų priežastis – skysčių trūkumas - DELFI Sveikata

maratono hipertenzija

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Didžgalvio nuotr. Autorius: Žmonės. Neveltui kasmet prie maratono ar pusmaratonio starto linijos stoja vis daugiau žmonių. Ruošiantis rugsėjo 8 d. Kokie procesai vyksta žmogaus organizme bėgimo metu? Bėgimas ir, apskritai, fizinis aktyvumas teikia teigiamą efektą tiek fizinei, tiek psichinei sveikatai. Reguliarus fizinis krūvis mažina širdies ir kraujagyslių ligų pavyzdžiui, tokių kaip maratono hipertenzija hipertenzija — padidėjęs kraujospūdis, koronarinė širdies liga atsiradimo tikimybę, mažėja II tipo cukrinio diabeto susirgimo tikimybė, nes adekvatus fizinis krūvis gerina gliukozės reguliavimą organizme, mažėja nerimas, maratono hipertenzija.

Bėgimas turi teigiamos įtakos žmogaus širdies ir kraujagyslių bei kvėpavimo sistemoms, gerėja hormoninė organizmo veikla bei metabolizmas.

Hipertenzija Hipertenzija Aukštas kraujo spaudimas yra gana dažnai pasitaikanti būklė, kai jėga, kuria kraujas spaudžia jūsų kraujagysles, tokia didelė, kad ilgainiui sukelia sveikatos sutrikimus, pavyzdžiui, širdies ligas. Kraujo spaudimas priklauso nuo kraujo kiekio, kurį kiekvieno susitraukimo metu į kraujagysles išstumia širdis, bei kraujagyslių pasipriešinimo. Kuo daugiau kraujo išstumia širdis ir kuo siauresnės yra jūsų arterijos, tuo didesnis yra kraujo spaudimas.

Kokiam žmogaus organui bėgimo metu tenka didžiausias krūvis? Širdies ir kraujagyslių sistemai, todėl ypač svarbu paminėti, kad fizinis krūvis turi būti individualus ir reguliarus.

maratono hipertenzija

Kokie pavojai žmogaus organizmui gali kilti bėgant maratoną? Kaip prieš bėgant ilgą distanciją žmogus turi pasiruošti?

maratono hipertenzija

Pavojai kyla dažniausiai tada, kai žmogus nusprendžia bėgti maratoną jam nepasiruošęs. Paruošti reikia ne tik raumenis ir sąnarius, bet ir širdies bei kraujagyslių, kvėpavimo sistemą.

Pasaulyje vis labiau populiarėjantys maratonai susilaukia įvairaus amžiaus žmonių susidomėjimo. Maratone savo jėgas vis dažniau nusprendžia išbandyti ne tik profesionalai, bet ir mėgėjai bėgikai. Deja, tačiau nei vienas maratonas nepraeina be tam tikrų traumų… Maratonų dalyvių traumos: nuo raumenų  patempimo iki nugaros skausmo Raumenų patempimas — tai viena iš dažniausių bėgikų traumų. Dauguma žmonių maratono hipertenzija intensyvių bėgiojimo pajaučia, kaip atsiranda lengvas raumenų skausmas.

Taip pat labai svarbu paruošti ir maratono hipertenzija būseną. Nepasiruošus, tačiau nusprendus bėgti maratoną, didelė tikimybė, jog žmogus patirs traumą.

  • Hipertenzija – archbure.lt
  • Maratono paradoksas.
  • Supratęs, ką daro ne taip, jau dėvi triskart mažesnius drabužius   57 Medikai pastebi, kad daug kalbama apie tai kaip išvengti patempimų, raumenų skausmo ar kitų negalavimų.
  • Maratono paradoksas. Kylančios grėsmės ir rimtas pasiruošimas – archbure.lt
  • Naujieji bėgikai vis dažniau matomi parkuose bei miesto gatvėse, o pasitreniravę išbando save bėgimo šventėse.
  • Kokias traumas dažniausiai patiria maratono dalyviai? – archbure.lt

Jei žmogus nesportavo ir nusprendė ruoštis maratonui, rekomenduoju tai daryti su treneriais. Šiuo metu yra labai daug įvairių programų, net ir nemokamų, kurių metu yra mokoma taisyklingos bėgimo technikos.

Dažniausia bėgikų negalavimų priežastis – skysčių trūkumas - DELFI Sveikata

Koks yra patogus bėgimo tempas? Patogus bėgimo tempas yra toks, kuriuo bėgdamas gali susikalbėti su šalia esančiu kolega. Lėtinti tempą reikėtų jeigu jaučiate dusulį ar kitus sveikatos sutrikimus.

Vilniaus Maratonas 2015 Danske Bank

Kaip patartumėte vartoti vandenį bėgimo metu? Pakankamai vandens reikia išgerti dar prieš bėgant maratoną.

Nuorodos kopijavimas

Kiek maratono hipertenzija išgerti vandens bėgimo metu yra labai individualu, daug kas priklauso nuo to, kokią distanciją bėgsite, kokios oro sąlygos, tempas, kaip stipriai prakaituojama. Jei bėgama trumpa distancija, atsigerti reikėtų prieš bėgimą, tačiau jei jaučiate didelį poreikį galima ir bėgimo metu, nedideliais kiekiais. Po bėgimo vandens praradimą atstatinėti reikėtų taip pat palaipsniui.

Kaip bėgimo dieną turėtų maratono hipertenzija žmogaus mityba?

„Danske Bank Vilniaus maratono“ gidas

Rekomenduojama rinktis lengvai virškinamą ir neriebų maistą. Su maistu yra svarbu gauti angliavandenių, pavyzdžiui, košės, vaisiai, makaronai, krakmolingos daržovės — tai yra pagrindinis energijos šaltinis bėgimo metu.

maratono hipertenzija

Labai svarbu nepersivalgyti. Rugsėjo 8 d.

Kraujospūdis — kraujo jėga, su kuria jis spaudžia arterijų sieneles. Ši jėga atsiranda, kai širdis varinėja kraują arterijomis ir su kiekvienu tvinksniu kraujospūdis arterijose kyla.

Panašūs straipsniai.

Svarbi informacija