Nutukimo prevencija hipertenzijos prevencija

Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centras - Pranešimai žiniasklaidai

Jurgita Valančienė Nutukimas vis labiau plinta pasaulyje ir išsivysčiusiose šalyse jau yra pasiekęs epidemijos mastą. Pasaulio sveikatos organizacijos duomenimis, apie 1,6 mlrd. Lietuvoje turinčių antsvorį ir nutukusių gyventojų grupė nutukimo prevencija hipertenzijos prevencija pat sudaro daugiau nei pusę gyventojų.

Nustatyta, kad daugiau yra normalų kūno svorį turinčių moterų negu vyrų, tačiau taip pat daugiau moterų negu vyrų yra arba nutukusios, arba turi nepakankamą kūno svorį, ir tik antsvorį turinčių vyrų yra daugiau negu moterų.

Tiek vyrų, tiek moterų tarpe nustatyta ta pati tendencija: didėjant amžiui, didėja antsvorį ir nutukimą turinčiųjų bei mažėja turinčiųjų normalų kūno svorį. Taip pat nustatyta, kad jaunesniųjų gyventojų tarpe tik du trečdaliai turi normalų kūno svorį, o jau ketvirtadalis turi antsvorį ir beveik pusė vyresnio amžiaus gyventojų taip pat turi antsvorį bei kas ketvirtas jų yra nutukęs.

Sveikos mitybos skatinimas ir nutukimo prevencija - Sūduvos Gidas

Pastaraisiais dešimtmečiais daugelyje Europos šalių, tarp jų ir Lietuvoje atliktų gyventojų mitybos tyrimų duomenys rodo blogėjančią gyventojų mitybą. Gyventojų mityba nėra palanki sveikatai ir dažnai neatitinka sveikos mitybos rekomendacijų: nepakankamai vartojama daržovių ir vaisių, grūdinių produktų, ypač viso grūdo produktų, žuvies ir žuvies produktų, t.

Lietuvos rinkoje yra dar gana daug sveikatai nepalankių ir palyginti mažai sveikatai palankių maisto produktų, t.

bodyflex hipertenzija

Netinkama mityba sąlygoja ne tik nutukimo vystymąsi, ji lemia II tipo diabeto atsiradimą, kraujo lipidų apykaitos sutrikimą, hipertenziją, metabolinio sindromo išsivystymą, virškinimo sistemos ligas — sutrinka skydliaukės funkcija, vystosi anemija, sutrinka kaulų vystymasis, atsiranda tikimybė susirgti osteoporoze.

Kasdien žmogaus organizmas turi gauti apie 40 pavadinimų maisto medžiagų: baltymų, riebalų, angliavandenių, mineralinių medžiagų, vitaminų ir kitų, kurie reikalingi žmogaus gyvybinėms funkcijoms palaikyti.

Kasdien gaunamų kalorijų poreikis priklauso nuo individo amžiaus, lyties, ūgio, svorio ir fizinio aktyvumo lygio. Maistas turi tenkinti organizmo poreikius. Atliekant bet kokį darbą, vienų ar kitų maistinių medžiagų poreikis organizme didėja.

kaip gydyti vaikų hipertenziją

Tinkama mityba turi remtis trimis principais: saikingumu, įvairumu ir subalansavimu. Taip pat svarbu maitintis reguliariai, rekomenduojama valgyti  ne rečiau kaip kas 4 valandas, tai būtų 3 pagrindiniai valgymai ir užkandžiai.

vaistai nuo hipertenzijos sartanai

Per pusryčius ir pietus žmogus turėtų gauti daugiau nei du trečdalius paros raciono kalorijų, o vakarienei — mažiau nei trečdalį. Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centras išskyrė pagrindines sveikos mitybos taisykles.

Taigi, kad mityba nutukimo prevencija hipertenzijos prevencija ne tik sveika, bet ir sveikatinantilaikykitės šių principų: Valgyti maistingą, įvairų, dažniau augalinį nei gyvulinės kilmės maistą.

Arterinė hipertenzija. Jos prevencija | Panevėžio visuomenės sveikatos biuras

Kelis kartus per dieną valgyti grūdinių produktų ar bulvių. Kelis kartus per dieną valgyti įvairių, dažniau šviežių vietinių daržovių ir vaisių nors g per dieną.

apyrankes hipertenzijos apžvalgoms

Išlaikyti normalų kūno svorį kūno masės indeksas: 18,5— Mažinti riebalų vartojimą: nutukimo prevencija hipertenzijos prevencija riebalus, kuriuose yra daug sočiųjų riebalų rūgščių, keisti augaliniais aliejais ir minkštais margarinais, turinčiais nesočiųjų riebalų rūgščių. Riebią mėsą ir mėsos produktus pakeisti ankštinėmis daržovėmis, žuvimi, paukštiena ar liesa mėsa.

Vartoti liesą pieną, liesus ir nesūrius pieno produktus rūgpienį, kefyrą, jogurtą, varškę, sūrį.

kokia liga yra hipertenzija

Rinktis maisto produktus, turinčius mažai cukraus. Rečiau vartoti rafinuotą cukrų, saldžius gėrimus, saldumynus. Valgyti nesūrų maistą.

Nutukimas ir jo prevencija

Bendras druskos kiekis maiste, įskaitant gaunamą su rūkytais, sūdytais, konservuotais produktais, duona, neturi būti didesnis kaip vienas arbatinis šaukštelis 5 g.

Vartoti joduotą druską. Riboti alkoholio vartojimą. Skatinti išimtinį žindymą iki 6 mėn. Ir žindymą iki 2 m. Valgyti reguliariai.

Pasaulinę sveikatos dieną – hipertenzijos prevencija

Gerti pakankamai skysčių, ypač jei pagirios su hipertenzija. Kasdien aktyviai judėti. Parengta remiantis Sveikatos apsaugos ministerijos ir Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro informacija.

kokia yra 3-iojo laipsnio hipertenzijos rizika

Visuomenės sveikatos specialistė vykdanti sveikatos priežiūrą mokykloje Rūta Erciuvienė Parašykite komentarą El.

Svarbi informacija