Poveikis sveikatai per treniruotės širdies ritmą. Širdis ir kaip ją sustiprinti

Širdis ir kaip ją sustiprinti - archbure.lt

Spausdinti Širdies ritmo sutrikimai — įspėjimas apie būtiną pagalbą Shutterstock nuotr. Vaistinių lentynos lūžta nuo cheminių preparatų, skirtų gydyti širdies ir kraujagyslių ligas.

Bet ar daug žmonių gali pasidžiaugti, kad įkopę į penktąjį dešimtmetį neturi širdies ritmo sutrikimų, vadinamųjų permušimų? Yra žmonių, kurių širdis ilgam išlieka jauna. Širdies amžių nėra lengva nustatyti.

Be poilsio varinėdama kraują, širdis aprūpina visas ląsteles deguonimi ir maisto medžiagomis.

  • Širdies ritmo sutrikimai – įspėjimas apie būtiną pagalbą | archbure.lt
  • Pamiršus svarbią taisyklę, sportuojant galima net prarasti sąmonę - ką reikia žinoti   0 Treneriai neslepia — po Naujųjų jaučiamas didesnis žmonių noras sportuoti, todėl nenuostabu, jog sporto salėse šiuo metų laiku galima sutikti daug daugiau besimankštinančiųjų nei įprastai.
  • Pratimai laikysenai gerinti ir šoniniams liemens raumenims stiprinti   1 - Kas išduoda, kad treniruotė mums pernelyg intensyvi?
  • Hipertenzija ir čili
  • Pažvelkite į žemiau pateiktą diagramą ir pastebėsite, kad visos sporto šakos turi jėgos ir širdies komponentus skirtingais laipsniais.
  • Koks yra hipertenzijos pavojus ir kodėl širdies plotas

Per vieną parą ji sugeba susitraukti apie  tūkstančių kartų. Kol širdis sveika, mes netgi poveikis sveikatai per treniruotės širdies ritmą, kaip jai pavyksta nepavargti.

Kaip stiprinti širdies raumenį be vaistų? | archbure.lt

Unikalus širdies raumuo sudarytas iš kardiomicitų. Šios ląstelės  turi gebėjimą atsinaujinti. Vaikystėje tai vyksta greičiau, o vėliau šis procesas lėtėja. Širdis vienodu ritmu varinėja kraują.

poveikis sveikatai per treniruotės širdies ritmą

Ramybės būsenoje širdis plaka nuo  60 ir dūžių per minutę. Kuo žmogus jaunesnis ir sveikesnis, tuo širdis rečiau susitraukia. Yra žinoma, kad profesionalių sportininkų  širdies ritmas gali būti 40 tvinksnių per minutę. Niekuo nesergantis žmogus neturi jausti širdies plakimo. Kad su širdimi kažkas negerai, įtarimai kyla, kai ji ima plakti dažnai, retai arba neritmiškai. Yra svarbu žinoti, kas lemia ritmišką širdies darbą.

poveikis sveikatai per treniruotės širdies ritmą

Širdis veikia kaip pompa, kurią sudaro keturios kameros: du skilveliai ir du prieširdžiai. Skilvelius ir prieširdžius skiria vožtuvai, neleidžiantys kraujui tekėti  atgal. Kad širdis galėtų susitraukinėti, specialios ląstelės skleidžia elektros impulsus, taip sudaro laidžioji sistema.

poveikis sveikatai per treniruotės širdies ritmą

Iš pradžių impulsas atsiranda dešiniajame prieširdyje — sinuso mazge. Jo tikslas — užvesti širdį, kad ji plaktų dūžių per minutę ritmu. Vėliau signalas sklinda į kairįjį prieširdį, tada — į skilvelius. Širdies susitraukimai vyksta periodiškai. Jei laiko intervalas tarp susitraukimų ima svyruoti, šis sutrikimas vadinamas aritmija. Ne laiku vykstantys širdies susitraukimai dar vadinami ekstasistolėmis. Jei sveikata gera, atsitiktiniai permušimai gali būti nepavojingi.

Pavyzdžiui, širdis gali dažniau plakti susijaudinus,  supykus, netgi iš džiaugsmo ar dėl fizinio krūvio, pradėjus  prakaituoti, karščiuoti, pakilus kraujospūdžiui. Maždaug 7 iš 10 žmonių retkarčiais patiria širdies aritmijų. Per parą jų gali būti keliasdešimt, ir nieko baisaus, nes tai normalu. Tačiau yra grėsmingų permušimų. Jei  širdis susitraukinėja pernelyg retai,  toks širdies ritmo sutrikimas vadinamas bradikardija rečiau kaip 50 kartų per minutę.

Skubantiems

Tokiu atveju širdis nesugeba perpumpuoti poveikis sveikatai per treniruotės širdies ritmą kraujo, žmogui darosi silpna, svaigsta galva, jis gali apalpti, prarasti sąmonę. Dėl to labiausiai kenčia galvos smegenys, kurios yra jautrios deguonies badui.

Ilgainiui širdis plečiasi, storėja jos sienelės, vystosi širdies nepakankamumas, gali ištikti insultas. Jei širdis pernelyg dažnai plaka, toks ritmo sutrikimas vadinama tachikardija  pulsas dažnesnis nei  tvinksnių per minutę. Tai taip pat blogai, nes širdis dirba veltui,  išeikvoja daug energijos, o svarbiems organams trūksta deguonies ir maisto medžiagų. Žmogus jaučia dusulį, gali netekti sąmonės. Vienas dažniausių širdies ritmo sutrikimų — prieširdžių virpėjimas. Prieširdžiams virpant, elektriniai impulsai atsiranda skirtingose prieširdžių vietose, būna chaotiškai, prieširdžių skaidulos trūkčioja, bet  nespėja mechaniškai susitraukti.

jėgos treniruotės prieš širdies darbą širdies sveikatai

Tačiau nustačius prieširdžių virpėjimą, didžiausias pavojus kyla ne dėl ritmo sutrikimo, bet dėl galimų tromboembolinių komplikacijų, nes neišstumtas kraujas užsibūna ir gali susidaryti krešulių.

Ilgainiui širdies raumuo pradeda silpti, jis nesugeba  normaliai susitraukti, todėl ima plėstis. Tai gali sukelti širdies nepakankamumą. Gali išsivystyti ir skilvelių virpėjimas, dėl kurio ištinka staigi klinikinė mirtis. Dėl šio patologijos žmogus per šešias sekundes netenka sąmonės,  jei nėra gaivinamas, jis miršta.

Kai širdis ima šlubuoti sulaukus brandaus amžiaus, gydytojai linkę aiškinti, kad tai susiję su senėjimu,  pavyzdžiui, yra žinoma, kad širdies raumens jungiamojo audinio išvešėjimas keičia elektros impulsų laidumą, taip pat širdį alina infekcijos, įvairios lėtinės ligos, negydomas aukštas kraujospūdis.

Tačiau neretai širdies ritmas pradeda šlubuoti jauniems darbingo amžiaus žmonėms, kuriuos vargina lėtinis nuovargis, nesugebėjimas atsipalaiduoti, užmiršti dienos rūpesčius.

Sutelkite dėmesį į savo širdį

Neramios mintys apie tai, kas bus ateityje, neišsipildžiusios svajones, kaltės ar gėdos jausmas gali smarkiai pažeisti jautriausią žmogaus organą — širdį. Kartais širdies ritmo sutrikimai praeina savaime, nors jie gali pasikartoti ir sukelti komplikacijų. Negalima numoti ranka,  jei žmogus dažnai jaučia pernelyg lėtą ar greitą širdies plakimą, neįprastą virpėjimą krūtinėje ar kakle, skausmą širdies plote, dusulį, silpnumą.

Tai gali būti įspėjimas, kad  reikia kardiologo pagalbos. Pagalba širdžiai gali ateiti ir iš augalų pasaulio, kurie veikia ne tik širdį, bet ir nervų sistemą, gerina virškinimą, o tai lemia geresnį maisto medžiagų pasisavinimą plonajame žarnyne ir efektyvesnę pagalba širdžiai. Remiantis moksline naudingųjų medžiagų širdžiai apžvalga, galima išskirti penkis svarbiausius širdies raumeniui komponentus.

Siekiant maksimalaus efektyvumo ritmingam širdies darbui, šie komponentai hipertenzija moksibustija būti vartojami kartu. Gudobelės Gudobelių vaisiai maitina širdies raumenį, taip pat veikia virškinimą ir plonąjį žarnyną. Netgi pacientams, poveikis sveikatai per treniruotės širdies ritmą vaistus nuo padidinto kraujo spaudimo ir širdies ritmo sutrikimo, ilgainiui gali nuvargti širdies raumuo.

Kad taip neatsitiktų,  poveikis sveikatai per treniruotės širdies ritmą padėti gudobelės polisacharidai.

Kaip daryti įtaką savo širdies būklei Jeigu jūs kada nors sportavote, tikrai pajutote tiesioginį mankštos poveikį — jūsų širdis pradėjo plakti greičiau, kadangi organizmas reikalauja daugiau deguonies, jūs pradedate giliau kvėpuoti, o prakaitas padeda atvėsinti kūną. Visi šie pojūčiai sugrįžta į normos ribas, kai tik baigiate sportuoti. Visa tai teigiamai veikia ir treniruoja širdį, todėl rekomenduojame reguliariai mankštintis. Reguliarus sportas sumažina jūsų širdies ritmą ramybės būsenoje, kadangi širdžiai sustiprėjus, jei reikia gerokai mažiau pastangų varinėti kraują po organizmą.

Gudobelę lot. Crataeguskaip draugišką širdžiai augalą,  dar pirmajame mūsų eros amžiuje  aprašė  antikos gydytojas ir farmacininkas Dioskoridas. Šio augalo naudingumą pripažįsta ir šiuolaikinė fitoterapija, teigianti, kad gudobelė yra universali medžiaga širdžiai, kurios įvairiapusis veikimas ne tik įrodytas farmakologiškai, bet ir plačiai ištirtas.

Gudobelėse yra daug biologiškai aktyvių medžiagų: flavonoidų, procianidinų, hiperozido, katechinų, raugų, saponinų, chlorogeno rūgšties, kavos rūgšties ir kt.

Tyrimai rodo, kad šios medžiagos gali normalizuoti kraujospūdį, reguliuoti širdies ritmą, didinti širdies raumens susitraukimų jėgą, gerinti kraujotaką širdies bei periferinėse kraujagyslėse. Dėl šios priežasties gudobelės gali padėti palaikyti normalią širdies ir kraujagyslių veiklą. Siekiant efektyvios naudos iš gudobelių, profilaktiškai rekomenduojama vartoti ne mažiau kaip mg sausojo gudobelių ekstrakto per parą.

Česnakai Naudingi širdžiai ir česnakai  lot.

Svarbi informacija