Vitaminai ir mineralai, palaikantys širdies sveikatą

Jei mūsų organizmas negautų mineralų bei vitaminų, jis po kurio laiko žūtų.

Raumenų skausmas po treniruotės

Vitaminai ir mineralai yra būtini normaliai žmogaus apykaitai ir gyvybinei veiklai. Kai maiste trūksta tam tikrų vitaminų ar mineralų, gali sutrikti atskirų organų veikla. Vitaminų ir mineralų alternatyva aspirinui širdies sveikatai vitaminai ir mineralai sergant, sportuojant, dirbant sunkų fizinį darbą, šalto arba karšto klimato sąlygomis, smarkiai prakaituojant, dirbant su cheminėmis medžiagomis.

Jeigu vitaminų ir mineralų gaunama nepakankamai, pasireiškia įvairūs medžiagų apykaitos sutrikimai, silpsta imunitetas, organizmas pasidaro neatsparus ligoms, skilinėja oda ir nagai, suprastėja sportiniai rezultatai. Tinkamai maitinantis su maistu galima gauti visus reikiamus vitaminus ir mineralus, tačiau tai padaryti nėra lengva o praktiškai labai sunku ar net neįmanomadėl įvairių nepalankių išorės faktorių: gyvenant mūsų gamtinėje zonoje ypatingai šaltuoju periodu nėra paprasta su maistu gauti visų reikiamų medžiagų kiekį; dėl nualinto dirvožemio, užteršto oro palaikantys širdies sveikatą chemikalais tręšiamų augalų, išauginti vaisiai ir daržovės nebeturi tiek maistinių medžiagų, kiek jie jų turėjo prieš keletą dešimtmečių; kitas nepalankus faktorius yra dabartinis gyvenimo tempas, reikalaujantis didelių energijos sąnaudų.

Išsekimas ir stresas dažnai trukdo reguliariai ir subalansuotai maitintis, todėl susidaro maistinių medžiagų trūkumas; sportuojant bei gyvenant aktyvų gyvenimo būdą maistinių medžiagų suvartojamų poreikis dar labiau padidėja.

Nepapildžius organizmo reikiamomis medžiagomis, prastėja sportiniai rezultatai. Europos Sąjunga yra nustačiusi standartinius vitaminų ir mineralų rekomenduojamas paros normas RPNkurios žmogaus organizmui leidžia išvengti medžiagų trūkumo. vitaminai ir mineralai

Sveikata Jūsų dėmesiui — vasariški kokteiliai, ne tik papildysiantys organizmą reikiamais vitaminais, bet ir suteiksiantys energijos, ir duosiantys naudos sveikatai. Maistingiausias vasaros sezono maistas — žalieji kokteiliai — ne tik padeda sulieknėti, bet ir apsaugo nuo įvairių negalavimų. Teigiamas poveikis Visame pasaulyje išpopuliarinti žalieji kokteiliai pastaraisiais metais ir pas mus tapo madingi.

Tačiau RPN yra nustatytas bendrai, neatsižvelgiant į mūsų gyvenimo būdo faktorius aplinkos tarša, stresai, fizinis krūvis. Todėl šiuo metu vis dažniau kalbama apie optimalią paros normą, kuri daugelio mokslininkų manymu yra kur kas didesnė nei rekomenduojama paros norma. Pavyzdžiui, optimalios paros normos atveju, vitamino C rekomenduojama suvartoti apie mg per dieną, tuo tarpu nustatyta rekomenduojama paros norma šio vitamino yra tik 80 mg.

„Maistas sportui“ vitaminų ir mineralų atmintinė

Todėl nereikia baimintis, jei ant  pakuotės nurodytas vitaminų kiekis yra didesnis nei nustatytas RPN. Vitaminai Vitaminai — svarbi, neturinti kalorijų, maisto dalis.

Jūsų įvertinimas: Bendras rezultatas: 5 1 Makro ir mikro maistinės medžiagos Maistinės medžiagos gali būti skirstytos į mikro ir makro. Makro maistinės medžiagos — tai angliavandeniai, baltymai ir riebalai, kurių organizmui reikia dideliais kiekiais, kad galėtų tinkamai funkcionuoti, turėtume energijos ir visos kūno ląstelės būtų aprūpinamos maistinėmis medžiagomis. Mikro maistinės medžiagos yra vitaminai ir mineralai, kurių organizmui reikia gerokai mažiau, nei mikro medžiagų skaitine verte, tačiau mikro medžiagos taip pat yra labai svarbios sveikam organizmui palaikyti.

Jie svarbūs pasisavinant kitas maisto medžiagas ir panaudojant jas energijai gauti bei kūno struktūrai formuoti. Tirpstantys riebaluose vitaminai gali kauptis organizme, tirpstantys vandenyje, esant per dideliam jų kiekiui, pasišalina su šlapimu.

Vitaminai: jų yra 13 ir jie būtini tavo organizmui

Vitaminų funkcijos Riebaluose tirpstantys vitaminai: Vitaminas A - būtinas odos ir gleivinių ląstelių susidarymui ir atsinaujinimui, yra svarbus regėjimui, normaliam augimui, kaulų ir dantų formavimuisi, nervų sistemos veiklai ir organizmo atsparumui ligoms imunitetui. Vitaminas A veikia ir kaip antioksidantas — apsaugo nuo organizmą pažeidžiančių laisvųjų radikalų poveikio. Esant vitamino A trūkumui būdinga: lūžinėjantys nagai, praradę blizgesį plaukai, pleiskanojanti oda, spuogai, opelės burnoje, pablogėjęs regėjimas prieblandoje, nuovargis, anemija, sulėtėjęs vaikų augimas.

  1. Daržovių ir vaisių nauda sveikatai - Trakų visuomenės sveikatos biuras
  2. Kreatinas Kreatinas —  organinis, raumenyse susitelkęs ir padedantis raumeniui susitraukinėti, junginys.

Vitaminas D - reguliuoja kalcio ir fosforo įsiurbimą į žarnyną bei padeda šioms medžiagoms išsilaikyti kauluose ir dantyse, svarbus kaulėjimo procesuose. Taip pat saugo nuo vitaminai ir mineralai, greičiau iš organizmo pašalina toksiškai veikiantį šviną.

vitaminai ir mineralai, palaikantys širdies sveikatą skydliaukės ir hipertenzijos santykiai

Trūkstant vitamino D, gali pasireikšti rachitas kaulų minkštėjimas ir deformacijavaikams gali sutrikti dantų augimas, atsirasti dėmių dantų emalyje. Suaugusiesiems susilpnėja raumenys, silpnėja imunitetas. Ilgai trūkstant vitamino D, kaulai darosi nebe tokie stiprūs.

vitaminai ir mineralai, palaikantys širdies sveikatą vyrų hipertenzijos gydymas liaudies gynimo priemonėmis

Vitaminas E — puikus antioksidantas, stiprinantis imuninę sistemą, apsaugo nuo širdies ir kraujagyslių ligų, mažina nuovargį, didina potenciją, drėkina odą, apsaugo ląsteles nuo vėžinių pakitimų, svarbus vaisiaus išnešiojimui, didina vitamino A kiekį kepenyse.

Esant šio vitamino trūkumui pablogėja odos būklė, susilpnėja nervų sistema, gali pasireikšti raumenų masės mažėjimas, alergijos bei virškinimo sutrikimai.

Daržovių ir vaisių nauda sveikatai

Vitaminas K - palaiko normalų kraujo krešėjimą, dalyvauja kaulų atnaujinimo procese, skatina raumenų veiklą, didina atsparumą infekcijoms, skatina žaizdų gijimą. Trūkstant vitamino K, sunkiau kreša kraujas, kraujuoja dantenos. Vandenyje tirpstantys vitaminai: Vitaminas B1 tiaminas — skatina medžiagų apykaitą ypač angliavandeniųtodėl vartojant pernelyg daug angliavandenių taip pat alkoholiovitamino B1 rezervai greitai baigiasi.

vitaminai ir mineralai, palaikantys širdies sveikatą skausmas su hipertenzija

Tiaminas dalyvauja perduodant nervinį impulsą raumenims, atstatant nervų sistemą po didelio krūvio, gerina apetitą, širdies ir raumenų darbą. Dėl tiamino stokos gali pasireikšti greitas nuovargis, dažni galvos ir galūnių skausmai, gali sutrikti virškinimas, dingti apetitas, silpnėti atmintis.

vitaminai ir mineralai, palaikantys širdies sveikatą ar gali praeiti hipertenzija

Vitamino dažnai trūksta dėl fizinio pervargimo, alkoholizmo, lėtinių žarnyno ir kepenų ligų. Vitaminas B2 riboflavinas — gerina medžiagų apykaitą, baltymų pasisavinimo procesus, gerina apetitą, nervų funkcijas, svarbus kaulų čiulpų funkcijai, regėjimui. Riboflavinas taip pat svarbus norint išlaikyti sveiką odą, nagus, plaukus.

vitaminai ir mineralai, palaikantys širdies sveikatą vaistų nuo hipertenzijos programa

vitaminai ir mineralai Trūkstant vitaminui B2 suskyla lūpų kampučiai, slenka plaukai, atsiranda paraudimų apie lūpas, akis, ausis, vėliau gali parausti vitaminai ir mineralai visa oda, vystosi mažakraujystė, gali sutrikti nervų ir kaulų čiulpų veikla, susilpnėti regėjimas.

Vitaminas B3 PP, niacinas — reikalingas toksinams iš organizmo šalinti, nervų sistemos veiklai. Vitaminas B3 taip pat mažina blogojo cholesterolio ir didina gerojo cholesterolio kiekį kraujyje, svarbus diabeto prevencijai, palaiko normalią odos ir kitų audinių funkciją, gali pagerinti odos būklę esant paprastiesiems hipertenzija ir receptai. Vitamino B3 trūkumas sukelia odos susirgimus, burnos gleivinės, liežuvio uždegimus, bendrą nuovargį, dirglumą ir depresiją.

Vitaminas B4 cholinas - dalyvauja galvos smegenų procesuose, susijusiuose su mokymusi ir įsiminimu, stabdo plaukų slinkimą, saugo kepenis nuo riebalų sankaupų.

Svarbi informacija